У цьому семестрі починаємо вивчати тему Графічний редактор "Paint".
Тема 1.
ПОНЯТТЯ ГРАФІЧНОГО РЕДАКТОРА,
ЙОГО ПРИЗНАЧЕННЯ. СЕРЕДОВИЩЕ РАСТРОВОГО ГРАФІЧНОГО РЕДАКТОРА
Комп'ютерна
графіка — це графіка, яка
обробляється і відображається засобами обчислювальної техніки. Для відображення
графіки використовують монітор, принтер, плоттер тощо.
Графічний
редактор – програма, призначена для створенняі обробки
зображень. Графічні редактори бувають різні. Є
растрові редактори, а є векторні, є 2D графіка, а є 3D графіка.
Давайте розберемося в нових для
Вас поняттях.
Растрова
графіка – це малюнок, який побудований за допомогою точок різного кольору, які
називаються пікселями. Набір
пікселів, розташований по стовбцям та рядкам називається растром, а графіка – растровою. Цей вид
графіки використовують для малювання картин, фотознімки також є растровими,
різні журнали, газети та всі зображення, що мають багато кольорів є растровими.
Растрові зображення складаються з мозаїки пікселів. Піксель
— це однотонно зафарбований квадратик, який є найдрібнішою одиницею цифрового
зображення, що її можна редагувати. Зазвичай пікселі такі малі, що зливаються
на екрані, через що зображення видається цілісним, хоча в разі його збільшення
добре видно зернисту структуру.
Векторна графіка – це малюнок,
який побудований за допомогою математичних рівнянь та ліній. Векторні малюнки
застосовують в створенні різноманітних логотипів та емблем, які повинні мати
гарний вигляд при збільшенні чи зменшенні зображення в безліч разів. Наприклад,
зовсім однаково буде виглядати логотип футбольного клубу Динамо на шапці, шарфу
та на величезному біг-борді.
Недоліком
векторної графіки є «неприродність» рисунка. Природа уникає прямих ліній. Тому
не кожне зображення можна скласти з кіл і відрізків без втрати якості
Як Ви вже зрозуміли – для растрової графіки існують свої редактори, які
називаються растровими
редакторами, а для векторної графіки свої – векторні
редактори.
Разом растрова та векторна графіка створює область 2D графіки.
А якщо зображення малювати об’ємне, то ми користуємося 3D графікою.
Для 3D графіки існують свої редактори, які називаються редакторами 3D графіки.
Растрові формати. Це формати, які використовуються для збереження
растрових зображень. Вони найбільш придатні для запису графічних даних, які
отримані з пристроїв введення. Найпоширеніші растрові формати: BMP, PCX, TIFF, GIF, JPG,
PNG.
Векторні
формати. Корисні для збереження
лінійних елементів (прямих, кривих, многокутників), різних геометричних фігур,
тексту. Прикладами найбільш поширених векторних форматів є CDR (формат файлів векторного редактора CorelDraw), DXF (файли пакета інженерної графіки AutoCAD).
Растрові формати
|
Векторні
формати
|
Векторні
і растрові формати (метафайли)
|
BMP, PCX, TIFF, GIF,
JPG, PNG
|
CDR, DXF
|
WMF, EMF
|
Основні
елементи вікна Paint
1
Рядок заголовка вікна програми
|
6
Основний колір
|
2
Рядок меню
|
7
Колір фону
|
3
Робоча область
|
8
Рядок стану
|
4
Смуга прокручування
|
9
Панель інструментів
|
5
Палітра кольорів
|
10
Додаткова панель
|
Рядок
заголовка (верхній рядок вікна) містить назву програми Paint і ім’я графічного файлу, який редагується. Крайня ліва
кнопка є кнопкою виклику керівного меню. Праворуч розміщені відповідно кнопки
керування вікном. Рядок меню розміщується під рядком заголовка і складається з
таких пунктів:
Файл —
робота з графічними файлами (створення, відкриття, збереження, друк);
Правка — редагування рисунка;
Вигляд — керування зображенням деяких елементів вікна; Рисунок
— обробка рисунка (встановлення розмірів, кутів повороту);
Кольори —
завантаження, зміна і збереження палітри кольорів; Довідка
— виклик довідкової інформації.
Кожний пункт меню
має вертикальне підменю.
Зліва
— панель інструментів. За допомогою кнопок панелі інструментів можна вибрати
необхідний інструмент, побудувати типові елементи рисунка, виділити певний
фрагмент тощо. Зафіксувавши курсор миші на кнопці, можна побачити її назву, а в
рядку стану — коротку довідку про призначення кнопки.
Рядок
стану розміщений у нижній частині вікна Paint. У
лівому полі виводиться довідкова інформація про призначення пунктів меню,
кнопок інструментів, хід виконання деяких операцій. У центральному полі
виводяться координати курсора миші в пікселях, якщо він знаходиться у вікні
рисування.
Інструменти:
Текст, Заливка, Олівець, Ластик, Лінія, Прямокутник, Еліпс
та інші. Вибір інструмента здійснюється клацанням миші.
На
додатковій панелі (панелі параметрів) вибирають параметри інструмента
(наприклад, товщину лінії).
Робоча
область, або область рисування — прямокутна область на екрані, призначена для побудови рисунка. Розміри області рисування
можна задавати і змінювати (команда Рисунок —■Атрибути). За
виконання цієї команди відкривається вікно Атрибути,
в полях Ширина і Висота якого вказані поточні
розміри області рисування. Ці розміри користувач може змінити.
У
нижній частині екрана розташована палітра, за допомогою якої можна вибирати
колір зображення і колір фону.
Виведенням
на екран деяких елементів вікна Paint можна керувати
за допомогою команд-перемикачів меню Вигляд. У стані Ввімкнено
ці команди-перемикачі позначаються галочкою. Команда Вигляд
—■ Панель елементів керує виведенням на екран панелі
інструментів, команда Вигляд —» Палітра
— палітри, а команда Вигляд —>Рядок стану
— рядка стану.
Панель
інструментів і палітру можна також перемістити в будь-яке місце вікна програми
типовим для операційної системи Windows способом.
Довідкова система. У
будь-який момент роботи з Paint користувач
може одержати довідку. Команда Довідка —» Виклик довідки
—» —► Зміст дає змогу ознайомитися зі змістом довідки Paint.
Немає коментарів:
Дописати коментар