четвер, 21 січня 2016 р.

II семестр

Вітаю з початком ІІ семестру!
У цьому семестрі починаємо вивчати тему Графічний редактор "Paint".

Тема 1.

ПОНЯТТЯ ГРАФІЧНОГО РЕДАКТОРА, ЙОГО ПРИЗНАЧЕННЯ. СЕРЕДОВИЩЕ РАСТРОВОГО ГРАФІЧНОГО РЕДАКТОРА

Комп'ютерна графіка — це графіка, яка обробляється і відо­бражається засобами обчислювальної техніки. Для відображен­ня графіки використовують монітор, принтер, плоттер тощо.
Графічний редакторпрограма, призначена для створенняі обробки зображень.  Графічні редактори бувають різні. Є растрові редактори, а є векторні, є 2D графіка, а є 3D графіка.
Давайте розберемося в нових для Вас поняттях.
Растрова графіка – це малюнок, який побудований за допомогою точок різного кольору, які називаються пікселями. Набір пікселів, розташований по стовбцям та рядкам називається растром, а графіка – растровою. Цей вид графіки використовують для малювання картин, фотознімки також є растровими, різні журнали, газети та всі зображення, що мають багато кольорів є растровими.
Растрові зображення складаються з мозаїки пікселів. Піксель — це однотонно зафарбований квадратик, який є найдрібнішою одиницею цифрового зображення, що її можна редагувати. Зазвичай пікселі такі малі, що зливаються на екрані, через що зображення видається цілісним, хоча в разі його збільшення добре видно зернисту структуру.

Векторна графіка – це малюнок, який побудований за допомогою математичних рівнянь та ліній. Векторні малюнки застосовують в створенні різноманітних логотипів та емблем, які повинні мати гарний вигляд при збільшенні чи зменшенні зображення в безліч разів. Наприклад, зовсім однаково буде виглядати логотип футбольного клубу Динамо на шапці, шарфу та на величезному біг-борді.
Недоліком векторної графіки є «непри­родність» рисунка. Природа уникає прямих ліній. Тому не кожне зображення можна скласти з кіл і відрізків без втрати якості

Як Ви вже зрозуміли – для растрової графіки існують свої редактори, які називаються растровими редакторами, а для векторної графіки свої – векторні редактори.
Разом растрова та векторна графіка створює область 2D графіки.
А якщо зображення малювати об’ємне, то ми користуємося 3D графікою.
Для 3D графіки існують свої редактори, які називаються редакторами 3D графіки.
Растрові формати. Це формати, які використовуються для збе­реження растрових зображень. Вони найбільш придатні для запису графічних даних, які отримані з пристроїв введення. Найпоширені­ші растрові формати: BMP, PCX, TIFF, GIF, JPG, PNG.
Векторні формати. Корисні для збереження лінійних елементів (прямих, кривих, многокутників), різних геометричних фігур, тек­сту. Прикладами найбільш поширених векторних форматів є CDR (формат файлів векторного редактора CorelDraw), DXF (файли паке­та інженерної графіки AutoCAD).
Растрові формати
Векторні формати
Векторні і растрові формати (метафайли)
BMP, PCX, TIFF, GIF, JPG, PNG
CDR, DXF
WMF, EMF

Основні елементи вікна Paint
1 Рядок заголовка вікна програми
6 Основний колір
2 Рядок меню
7 Колір фону
3 Робоча область
8 Рядок стану
4 Смуга прокручування
9 Панель інструментів
5 Палітра кольорів
10 Додаткова панель

Будова вікна
Рядок заголовка (верхній рядок вікна) містить назву програ­ми Paint і ім’я графічного файлу, який редагується. Крайня ліва кнопка є кнопкою виклику керівного меню. Праворуч розміщені відповідно кнопки керування вікном. Рядок меню розміщується під рядком заголовка і складається з таких пунктів:
Файл — робота з графічними файлами (створення, відкриття, збереження, друк);
Правка — редагування рисунка;
Вигляд — керування зображенням деяких елементів вікна; Рисунок — обробка рисунка (встановлення розмірів, кутів по­вороту);
Кольори — завантаження, зміна і збереження палітри кольорів; Довідка — виклик довідкової інформації.
Кожний пункт меню має вертикальне підменю.
Зліва — панель інструментів. За допомогою кнопок панелі інструментів можна вибрати необхідний інстру­мент, побудувати типові елементи рисунка, виділити певний фрагмент тощо. Зафіксувавши курсор миші на кнопці, можна побачити її назву, а в рядку стану — ко­ротку довідку про призначення кнопки.
Рядок стану розміщений у нижній частині вікна Paint. У лівому полі виводиться довідкова інформація про призначення пунктів меню, кнопок інструментів, хід виконання деяких операцій. У центральному полі виводяться координати курсора миші в пікселях, якщо він знаходиться у вікні рисування.
Інструменти: Текст, Заливка, Олівець, Ластик, Лі­нія, Прямокутник, Еліпс та інші. Вибір інструмента здійснюється клацанням миші.
На додатковій панелі (панелі параметрів) вибирають параметри інструмента (наприклад, товщину лінії).
Робоча область, або область рисування — прямокутна область на екрані, призначена для побудови рисунка. Розміри області рису­вання можна задавати і змінювати (команда Рисунок —■Атрибути). За виконання цієї команди відкривається вікно Атрибути, в полях Ширина і Висота якого вказані поточні розміри області рисування. Ці розміри користувач може змінити.
У нижній частині екрана розташована палітра, за допомогою якої можна вибирати колір зображення і колір фону.
Виведенням на екран деяких елементів вікна Paint можна ке­рувати за допомогою команд-перемикачів меню Вигляд. У стані Ввімкнено ці команди-перемикачі позначаються галочкою. Коман­да Вигляд —■ Панель елементів керує виведенням на екран панелі інструментів, команда Вигляд —» Палітра — палітри, а команда Вигляд —>Рядок стану — рядка стану.
Панель інструментів і палітру можна також перемістити в будь-яке місце вікна програми типовим для операційної системи Windows способом.
Довідкова система. У будь-який момент роботи з Paint користу­вач може одержати довідку. Команда Довідка —» Виклик довідки —» —► Зміст дає змогу ознайомитися зі змістом довідки Paint.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар